Dlaczego powinieneś zacząć korzystać z Google AdWords?

Miesięcznie Google notuje ponad 100 miliardów zapytań – to najpopularniejsza i największa wyszukiwarka świata. Używanie jej jest niemal tak powszechne jak (miejmy nadzieję) mycie zębów. Jaki wniosek powinni z tego wyciągnąć przedsiębiorcy?

Aby odnieść korzyści dzięki Internetowi, musisz zaprzyjaźnić się z Google’m.

Kalifornijski gigant zapewnia narzędzia, które pozwalają firmom osiągnąć świetne statystki odwiedzin na swoich stronach, a co za tym idzie – zwiększają ich rozpoznawalność i znajomość oferty wśród użytkowników sieci. Takim narzędziem jest m.in. AdWords, którego zalety przybliżę w dzisiejszym artykule.

adwords

Nazwa AdWords z pewnością obiła się o uszy tym z was, którzy poszukiwali już możliwości reklamowania się w sieci. Pozostałym wyjaśniam, że AdWords to system, który umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google’a. Takie rozwiązanie zapewnia przede wszystkim natychmiastowy ruch na reklamowanych stronach internetowych. Co jeszcze może dać ci odpowiednio zaplanowana kampania AdWords?

1. Trafność

Wyświetlane przez wyszukiwarkę linki są wywoływane na podstawie wpisywanych przez internautów fraz kluczowych. Dzięki temu masz pewność, że reklama trafi właśnie do tych osób, które poszukują oferowanych przez ciebie produktów, czy usług. Ponadto Adwords umożliwia skierowanie przekazu do wybranych na podstawie lokalizacji grup – np. mieszkańców danego kraju lub miejscowości. Ciekawą opcją jest możliwość dostosowania języka reklamy do wybranego państwa.

2. Oszczędność

W przypadku AdWords Google proponuje bardzo atrakcyjne formy rozliczeń – tzw. CPC (ang. Cost per click). Polega to na tym, że reklamodawca płaci „od kliknięcia”, czyli jedynie za faktyczne wejścia na swoją stronę. Co więcej, to ty decydujesz, ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na swoją kampanię. Możesz określić górną granicę kosztów, jakie jesteś w stanie ponieść w danym czasie. Również początkowa opłata, jaką należy uiścić, aby rozpocząć reklamowanie się w AdWords, jest bardzo niska.

3. Mierzalność

Niewątpliwą zaletą Google AdWords jest to, że umożliwia kontrolowanie prowadzonej kampanii. Możliwość uzyskania szczegółowych statystyk na temat jej skuteczności pozwala na dokonywanie modyfikacji (to kolejny atut tego systemu –potrzebne zmiany mogą być w miarę potrzeby wprowadzane w trakcie trwania kampanii). Dzięki temu masz świadomość, jakie działania są najbardziej efektywne. W końcu nikt za nas nie chce wyrzucać pieniędzy na coś, co nie przynosi pożądanych rezultatów.

Obecnie AdWords to jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych na świecie. Jak wspomniałam wcześniej, błyskawicznie zapewnia ruch na stronie internetowej. Oczywiście, jak wiemy z ambitnej literatury i filmów, nic nie jest proste. Aby nasza kampania AdWords odniosła sukces, musimy aktywnie w niej uczestniczyć – wybierać ilustracje, słowa kluczowe, tworzyć opisy, rozumieć zasady konwersji… Jeżeli więc nie czujesz się dostatecznie dobry w te klocki, polecam zdać się na pomoc profesjonalistów ☺.

stocksnap_ivy2vg1mad

Napisz komentarz