Jak Mark Zuckerberg może pomóc ci w twoim biznesie?

Działania promocyjne zdecydowanie nie należą do najłatwiejszych aspektów prowadzenia własnego biznesu. Dla większości przedsiębiorców już sama decyzja o tym, gdzie i jak się reklamować, stanowi wyjątkowo twardy orzech do zgryzienia. Ponieważ, jak dowodzą amerykańscy naukowcy, każdy człowiek ma naturalną skłonność do komplikowania sobie życia, proste i efektywne rozwiązania nie są brane pod uwagę zbyt często.

stocksnap_wbwky1fq2i

Jeżeli nadal traktujesz Facebooka jedynie jako wirtualną kawiarnię, w której możesz spotkać swoich znajomych – czas to zmienić!

Obecność firmy na Facebooku jest ważna z dwóch powodów. Po pierwsze, odpowiednio prowadząc profil w mediach społecznościowych można zbudować bliskie i trwałe relacje z klientami, wykreować w ich głowach pozytywny obraz swojej marki. Wiele polskich marek szybko podchwyciło ten trend i prowadzą na Facebooku świetną, bardzo przemyślaną komunikację.

Drugi powód, dla którego Facebook stał się kluczowy dla prowadzenia biznesu to możliwość reklamowania się za jego pośrednictwem. Czy możesz sobie wyobrazić lepsze miejsce na zamieszczenie swojej reklamy niż portal, z którego korzystają miliony?

hands-woman-laptop-notebook

Być może ogrom użytkowników Facebooka wydaje ci się dość abstrakcyjny, pozwól więc przedstawić sobie kilka konkretnych argumentów, przemawiających za wykorzystaniem reklamy właśnie na tym portalu:

1. Osiągasz widoczne rezultaty, wydając tyko 2 zł dziennie

Tyle właśnie wynosi minimalna kwota, jaką musisz przeznaczyć dziennie na reklamę na Facebooku. Nawet przy tak małych wydatkach, możesz dotrzeć każdego dnia do tysięcy odbiorców. Nie uda ci się osiągnąć „takiego efektu przy tak skromnym budżecie” w innych systemach. Wszystko to jest możliwe dzięki magicznym, facebookowym mechanizmom targetowania.

2. Tak, targetowanie na Facebooku wynaleźli absolwenci Hogwartu

Facebook ma dostęp do wyjątkowo przydatnych z punktu widzenia marketingu informacji o swoich użytkownikach, których dostarczają mu (mniej lub bardziej świadomie) sami zainteresowani. Kieruje reklamy do określonych osób, biorąc pod uwagę dane demograficzne oraz to, co lubią i czym się interesują. Jeśli więc np. prowadzisz sprzedaż włoskich sukienek, twoją reklamę zobaczą kobiety, zainteresowane modą i stylem – a to dobrze wydane 2 zł ☺

3. Kontrolujesz sytuację

Facebook zapewnia narzędzia, dzięki którym możesz monitorować skuteczność swoich działań. Dzięki tzw. Facebook Insights możesz dokładnie przeanalizować i zrozumieć, jak są odbierane udostępniane na twoim profilu treści i prowadzone przez ciebie kampanie reklamowe. Bez trudu sprawdzisz reakcje na dany post, zasięg reklamy oraz wiele innych, przydatnych rzeczy. Ponadto masz możliwość wprowadzenia zmian w zależności od potrzeb.

facebook-app-login-splash-screen-on-iphone-picjumbo-com

Zalety odpowiedniego korzystania z Facebooka dla biznesu mogłabym wymieniać jeszcze przez kilka wieczorów. Lepiej jednak nie tracić czasu – zaplanuj swoją aktywność od razu! Ponieważ zasada „trening czyni mistrza” nie odnotowuje wyjątków od reguły, najlepiej zwróć się o pomoc do kogoś doświadczonego. Zostaw komentarz, chętnie odpowiem na pytania!

Napisz komentarz